En av mina största rädslor...

Var hos min mamma i em/kväll. Det var jätte trevligt. Vi tittade på Bää och Uh Uh (Får och Hundar)
Det är ganska skönt att köra bil själv, Albin somnade på en gång, man hinner filosofera och tänka så mkt.
Men även lite läskigt när det är mörkt och halt på vägarna. Jag satt till stora delar på helspänn. Jag är fruktansvärt rädd för att köra på något djur, allra helst älg. Tänk att få upp en sån bjässe på huven som ligger och sprattlar medan man själv är klämd under.
Hur som helst, E4 gick bra. Jag slappade av lite då jag kom på flarkvägen, kanske lite för mkt. Helt plötsligt står det ett rådjur på vägkanten och 2 längre ner i diket. Jag nuddar bromsen och släpper den igen för att snabbt börja bromsa än en gång. Mitt i allt mitt velande om jag ska bromsa eller bara styra hör jag mig själv (det måste varit jag eftersom jag var ensam i bilen)
- Fan om du kliver upp på vägen nu...
Rådjuret vänder i sista sekund och mitt hjärta dunkar högre än musiken. Albin sover fortfarande gott i stolen. Rådjuret hade tagit på hans sida.. Usch, den tanken gör ont..

Men vi klarade oss. Jag tror jag kommer drömma om rådjur inatt.. :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<