En gnällig, en hoppfull och en drömmare..

.. måste ju vara vår familj i ett nötskal just nu. Albin är väldigt klängig och gnällig, mamma duger bäst och jag blir snart galen då han hänger sig fast vid mitt ben så fort jag passerar. Som om inte det vore nog så gör hunden precis samma sak.
Men, jag är hoppfull, det går över. Det säger iaf de flesta. Idag har vi varit och gjort färdigt lite jobb på BAS, jag hade Albin med mig men det slutade med att jag var tvungen lägga honom i vagnen. Han blev väldigt trött.
Vi gick hem då han vaknade och han fick lunch, jag åt min med gänget på BAS på Stenfors då vi avfirade Marlene som jobbade sin sista dag.
 Sen gick vi hem och sov, både jag och Albin var supertrötta. Kan ju bero på att jag börjat sitta uppe på nätterna, fy fy..

Jocke kom hem precis då vi vaknade, kl 15:15, för att vara exakt. Vi gjorde flygande jacob till middag. Albin fick också men var väl inte lika förtjust.
Sen blev det lite surfande, jag kikade på möbler och Jocke på kaminer. Han vill bygga både carport och installera kamin till nästa höst. Ja, han är lite av en drömmare den mannen. Självklart är det vad jag också vill, men då blir det nog inget annat och jag vill ju också ha... typ, lite nya möbler ;-)

Hursomhelst, ikväll har vi hyrt film. Så det blir Cleaner för hela slanten, godis och chips också förstås!


Tom Cutler (Samuel L Jackson) är en f.d snut som numer livnär sig på att göra rent på olika brottsplatser. En dag kallas han till en vacker förortsvilla där ett osedvanligt blodigt mord har begåtts. Han lämnar huset skinande rent, men när han senasre ska hämta pengarna, säger frun i huset (Eva Mendes) att hon aldrig beställt rengöringen - och att hennes man för övrigt är försvunnen.
Snart stöter Tom på sin gamla poliskollega Eddie och innan han vet ordet av det är han intrasslad i lögner och indragen i en illegal verksamhet.

Jag hör av mig om filmen senare!

Btw, kolla min systers blogg. Den är skit kul att läsa! Har länkat till den här nere!!

Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<