Nu är det vinter..

...man tar kälkarna fram och vantarna på...la la la la..

Det snöar ute som ni kanske förstår! Albin ligger i vagnen och gosar, blir två sovperioder idag. Han somnade kl 19 igår och vaknade efter en timme och kunde inte somna om.
Jag känner mig som världens sämsta mamma, vi höll på i 2 timmar. Men han vägrade. Så tillslut la vi honom i hans säng och han fick sitta där och skrika/gråta. De första 10 min var jag mest arg, sen övergick min ilska i sorg och jag började också lipa. Jag la ner honom och lugnade honom sen gick jag därifrån, självklart började han gråta hysteriskt igen. Jag också.. så.. typ 5 min kunde jag hålla mig sen gick jag dit och tog upp honom. Då upptäckte jag att Jocke minsann sover! Han ligger där och snarkar i lugnan ro!, jäkla karl!
Hursomhelst så somnar Albin direkt i min famn, alldeles utmattad av gråt. Jag gråter en skvätt till för att jag är en sån elak mamma, sen somnar jag med.

Nu på morgonen har jag städat ur min och Albins toa. Det går hursomhelst inte att använda den, avloppet är helt tätt. Så det har jag pysslat med + att jag tagit hand om Albin, lagt honom till att sova, tvättat 2 maskiner och packat inför helgen. Det visade sig att min älskade, kära, underbara sambo hade glömt det mesta. Så jag har packat åt mig, Albin, Jocke och Tara. De ni!

Ni ska jag ta det lugnt en stund sen bär det av att hämta syster på BAS, åka in till stan och snabbhandla lite och sen landa i Sjöbotten inatt..

Kanske uppdaterar imorgon!! =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Inte är du elak Petra, bara människa... Jag vet preeeecis hur det är. När det väl somnar förstår man inte hur man kunde vara arg. Ha istället kul i helgen!! Kram

2008-10-31 @ 10:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<