25 års SURPRISE PARTY!!

Allt börjar med en inbjudan till en Nobelmiddag hemma hos Daniel och Sandra



Spännande!
Jag fixar barnvakt och planerar kläder för mig och J.
- Vad tusan ska JAG ha om det är "kostymtema"??

J åkte iväg på fm den här dagen och sa att han skulle till farfar för att lägga på kedjorna på traktorn och hämta slipmaskningen. Självklart blev jag lite putt eftersom jag inte träffat honom så mkt den här veckan och hade hoppats på lite sällskap. Så jag åkte själv och lämnade A hos mamma.
Då jag sitter där får jag ett sms av Sandra på mobilen - Enligt dragning så kommer Jocke att hämtas kl 17:15 och Petra 17:45. Mamma flinar bara lite.

Väl hemma igen ligger J och sover på soffan, jag fortfarande lite putt, så jag startar en film på hög ljudnivå. Meddelar dessutom J att han ska åka 30 min tidigare än mig.
- Men var det inte kl 17:45
- Du ska åka tidigare än mig!
(får veta senare att han hade svårt att hålla sig för skratt eftersom jag var så sur)

Min eskort kom ca 18:05, lite sen, jag var väldigt övervänt. I bilen sitter Conny och Jonas med Daniel som chaufför. Han får ett samtal då vi svänger ut från gården vilket säkert va Sandra som vi övriga listar ut.
I gott sällskap åker vi mot Gumboda och vidare mot R-fors. Både jag, Conny och Jonas trodde ju förstås att maten inte riktigt var klar så att vi skulle ta en extra sväng.
Då vi passerar byastugan i Ultervattnet på väg mot Flarken igen tvärnitar Daniel och undrar vad det var för fest där?
- Å nej, tänker jag, nu vill jag ha mat, är hungrig!

Snacka om överraskad vi blev då det står ett helt gäng med välbekanta människor i mörkret och skriker "GRATTIS"!!!!
Jag blev väldigt chockad!.. Mitt i smeten står min sambo och flinar, fick lite smått ont i bröstet för att jag varit så sur och arg hela dagen..

Men partyt drog igång..



Camilla (Connys) och Frida (Jonas) var otroligt duktiga som slitit så för sina pojkvänners födelsedag!
Jocke också, men han gömde sig bakom kameran.



Efter middan börjades tävlingarna. Jag, C och J skulle tävla om årets 25 åring. Denna lek gick ut på att stå på så få ben som möjligt. Men det var ingen som klarade av att stå på endast 1 ben. För det skulle innebära att 3 stycken skulle bäras av en som skulle stå på ett ben, lite överkurs!



Jonas Team var NÄRA att klara det. Stackars Rickard som var underst!



Här hade vi fått läsa ett uppslag i en tidning och på 5 min försöka memorera så mkt som möjligt för att senare kunna svara på några frågor. Det var SVÅRT!, men mitt team vann den här deltävlingen!



Min favorit! NOT!.. Käka godissnöre fortast.. Kände att jag blev lite stressad av Jonas som slukade sitt i ett nafs. Jag kom som tapper tvåa.



Denna tävling vann team Jonas. En hand där och ett knä där osv, så skulle du klämma ett kort emellan. Här står ett par gulliga grabbar och kramas med ett kort "kind mot kind"..



Rickard och Linda avnjuter varsin whiskey tror jag.. Här var det full gas, så kul att se att dom hade roligt!



En erövrad chipsskål av Therese och Johanna..

Måste säga att det var en lyckad fest och talar nog för alla 25 åringar när jag säger att vi är väldigt nöjda och glada att se att så många av våra vänner ville komma för att fira oss.
Tack också till lekledarparet Daniel och Sandra. VÄLDIGT uppskattad tipsrunda!..

Tävlingarna slutade.. Conny på 1:a plats, Jag på 2:a och Jonas starkt efter på 3:e..!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja de va verkligen en riktigt lyckad kväll jätte trevligt!!! Lyckat oxå att ni födelsedagsbarn inte anat något!!! Hoppas de blir fler tillfällen som detta! Ha de jätte bra så få vi höras Kram från oss!!!

2009-02-01 @ 19:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<