Feber och andningssvårigheter...

Japp, då var vi drabbade IGEN. Fast den här gången var väl brevet på posten väldigt väntat. Albin blev sjuk natten till söndag, hans hosta förvärrades då febern satte igång.
Så söndag var en dag med vila, börjar känna igen väggarna och trösklarna på det här huset nu. Natten till måndag blev dock en MARDRÖMSNATT! Albin har svårt att andas och ständigt tät i näsan. Då jag ringde sjukvårdsrådgivningen och dom fick lyssna på honom så sa dom att vi skulle tillkalla ambulans för att få åka in till akuten. Jag ifrågasatte förstås det eftersom vi mycket väl kunnat köra själva, men hon proppsade på ambulans iaf.
Så kring 02 på natten dök två väldigt trevliga ambulanschaufförer upp. Måste tillägga att då var Albin OFÖRSKÄMT pigg pga. iprenen.
Men vi valde att inte åka in även om de sa att det var upp till oss och att de gärna körde in oss om vi ville.

Måndagen blev det att sitta dryga 2 timmar på vårdcentralen med en väldigt grinig och trött kille. Han fick inhalera lite medicin och var verkligen inte nöjd då masken åkte på. Stackars liten, det gjorde ont i mammahjärtat.
Men det var som tur var inte lunginflammation och medicinen gjorde, vad jag anser, inte så stor skillnad. Vi åkte hem, trötta, med mollipect och ipren.
Jocke tog em medan jag åkte och jobbade.
Natten delade vi på, så jag kämpade på till kl 00:30, sen fick vi båda sova till 02 och sen tog Jocke resten. Så jag sov väl ungefär 4 timmar natten till idag.

Men det är skönt att det är snabbt över, iaf det värsta. Idag har han varit nästintill feberfri och piggare. Han har lekt och busat mellan hostan och snuvan. Jag och Albin sussade i 1½ timme totalt idag och det är rekord sen han var sjuk.
Ikväll har jag varit upp en gång och nattat om, då blev det både mollipect, ipren, nässpray (som jag är så emot) och välling. Tror det var vällingen som gjorde susen, kanske börjar han få tillbaks aptit.

Så nu när jag förberett allting och bara kan slänga mig isäng då han vaknar ska jag skynda mig att smaka på min chokladkaka och kanske njuta några min framför tv innan jag får sova..

GODNATT, hoppas jag..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<