Vinterkräksjukan??

Ja, vi tror att den började igår.
Albin började kräkas då vi höll på att laga mat och sen var det min tur. Höll på i 12 timmar innan jag ringde sjukvårdsrådgivningen, eftersom jag hade lite blod i gallan.
Ambulansen kom, men dom tyckte jag såg "oförskämt pigg" ut, så jag slapp åka in. Har hur som helst fått behålla det jag druckit i över 12 timmar nu, men mår fortfarande lite kyvens.
Albin kräktes sista gången kl 05 i morse, så Jocke har verkligen haft att göra inatt.

Dagen har gått ut på att dricka, sova, dricka och sova. Albin har också varit lite medtagen och sovit en del, skönt för Jocke. Nu väntar vi bara på att det ska drabba honom också, så att jag få bjuda igen lite på servicen som jag fått...

- Föder hellre 10 barn än att må så här
- Du måste glömt hur det var att föda barn, svarar Jocke då..
Hm, ja kanske det..

Hoppas hur som helst att bebisen i magen mår bra, lite smått orolig nu...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas att det har lugnat sig nu.. Sist då jag hade vinterkräksjukan så hade jag och E samtidigt, ingen höjdare alls. Stoffe klarade sig! Kom ihåg att kroppen är en finurlig uppfinning som först och främst prioriterar bebisen.. Kram

2009-01-14 @ 16:36:56
Postat av: Camilla

men fy va jobbigt...:( hoppas verkligen att de lugnat ner sig nu...

visst får du följa me, bara att säga till:D varannan vecka är ju bättre än inget alls..:)

2009-01-14 @ 18:33:55
URL: http://www.mixie66.blogspot.com
Postat av: Camilla

förstår de... men de går ju över snart, de är ju typ 48h "karantän" efter magsjuka så de börde ju va desamma när de gäller vinterkräksjukan..? va skönt att du inte har kräks på så pass länge då är de nog påväg att gå över för din del... hoppas nu bara att Albin oxå blir bättre...:) synd att ni är dåliga jag som är sugen på att umgås...

många kramar!

2009-01-15 @ 09:20:22
URL: http://www.mixie66.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<