Härliga helg..

Helgen har varit bra.. (för er som inte orkar läsa den långa versionen, skrolla ner)

Var till Selet i lördas då J jobbade extra. Vi åkte dit så fort vi vaknat (kl 7:30) och överraskade mamma i fårhuset. Vi åt frukost sen klädde vi oss och gick ut i det vackra vädret. Mamma på dyna och jag och A på bob. Det gick bra att åka på skaren, men det var svårt att gå eftersom vi sjönk igenom. Johan tog skotern (77:as skidoo everest) och drog upp oss. Det gick ju sisådär, den sjönk också igenom stundtals och då körde vi fast.

Sen tog jag och mamsen en härlig promenad på skoterspåret medan A skakade gott i vagnen. Solen värmde verkligen!
På em åkte mamma och Johan för att sjunga i kören och jag och A styrde på Ske-å för att hämta J. Det blev middag på Max..
Kvällen avslutades med efterlängtade Robinson, oj oj oj säger jag bara. Det ser kul ut, men vete sjutton om jag skulle utsätta mig för något sådant. Möjligtvis om jag inte hade någonting att längta efter här.

Premiär: A sov HELA 8 timmar i sin egen säng innan han kom till vår och sov 2 timmar till... UNDERBART!

Söndagen bjöd också på sol. Jag och Miriam tog barnen på en bob tur längs delar av elljusspåret. Det var härligt. Sen bjöds det på lunch i Kålaboda, våfflor. Det var jätte gott och A åt som aldrig förr, trots att han nästan somnat i bilen på väg dit så fick han ny energi och satte gammelfarfar Sven i arbete. Dom tittade på det uppstoppade älghuvudet och stoppade klossar i en burk, väääldigt kul!
Sen åkte vi hem och insåg att det skulle bli alldeles för stressigt att hinna till västeråker så vi tog fram solstolarna och la oss en timme i solen för att vila medan A sov i bilen. Helt underbart! Solen stekte och katten lekte kring oss.

På em såg vi en förställning som kör 09 (tror jag dom heter) hade. Det gick bra, de första 10 minuterna, sen var A less. Jag och J turades om att roa honom i gympasalen. J skjutsade honom runt i bollkorgen, vilket uppskattades stort. Själv fattade jag ingenting då A sträckte sig mot bollkorgen då vi var där. Det var inte förrän jag såg mms:et från J som det gick upp ett ljus. Då var det ju förstås försent.
Sen blev det pizza, IGEN, hemma hos gammelmormor Vera. J gjorde kaffe och vi tjattrade en stund innan vi begav oss hem.

Sen erbjöd J mig massage som jag avnjöt framför Wipeout.. bara härligt..
Nu blir det sängen, för resten av veckan väntar jobb..

Sammanfattningsvis:
Sol, skratt, bobåkning, promenad i solen, tv-mys och en massa skräpmat.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

JO de var nice med litet äventyr på morronen =) Hoppas din jobbdag varit bra, min har varit super! Kram miriam

2009-03-23 @ 19:19:58
Postat av: Miriam

Det är bra med toppendagar på jobbet =) Den här har också varit kul =) Allt bra med dig, just nu flyter livet på bra! Vi får träffas sen i veckan! Kram

2009-03-24 @ 21:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<