Handywoman

Idag har jag slitit mitt hår mer än en gång..

Var till Robertsfors för att hämta ut vårt nya modem, för att få igång tv och bredband (trodde jag). Då jag öppnade paketet var det FEL modem! Blev lite skogstokig kände jag och bättre blir det inte då man blir tvungen att sitta i telefonkö i 15 minuter.
Tydligen är det "rätta" modemet skickat den 11/5, så det är på väg.. Ja, vi får väl se om den saken. Var väldigt tydlig med kvinnan på support att det ska bli en ordentlig kompensation för allt stök och bök. Har ju varit så nöjd med Telia innan, så det vore tråkigt om dom sabbar det nu.

Efter maten skulle J sätta upp mörkläggningsgardiner i smårummen uppe. Jag började själv att montera den nya grinden från IKEA som jag bytt till mig av mamma. A börjar nämligen kunna öppna haspen på grinden som satt där innan, INTE speciellt tryggt!
J var tydlig med att han inte ville hjälpa mig att göra färdigt. Synd, för det hade nog gått lite bättre och snabbare om vi gjort det tillsammans.
Fick iaf ihop grinden, men då den skulle på plats blev det fel med mått och konstruktion. Svor och hade mig och J stod och kommenterade hur "dåligt" det skulle bli.
Men nu sitter den iaf på plats och fungerar utmärkt.. Men var måttligt irriterad innan det hela gick vägen. Ni som känner mig vet att det kan flyga både det ena och det andra runt omkring mig i stundens hetta. Vill även tillägga att jag är gravid och ännu mer mottaglig för galna uppror.

Tycker hur som helst att jag är rätt duktig som klarar även "karlagöra".. bara synd att fysiken på kroppen inte är den bästa.. Nu ska jag krypa ner i sängen som jag längtat efter sen jag steg upp imorse. Hoppas att A får sova och inte hostar allt för mkt, då kanske även jag får sova..
Godnatt godnatt alla mina 2 läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<