Helvetes veckan är över!

Varför ska man ha en sambo som jobbar skift? Jo, för att jag bara älskar att göra det svårt för mig hela tiden. Då jag äntligen har tid över så sätter jag snabbt igång med ett annat projekt. Bara för att jag hatar att inte ha något att göra.
Okej en kväll att sitta hemma och inte göra någonting annat än leka och roa barnen. Men inte två och framförallt inte tre!
Så veckan började ju med sjuka barn, egentligen var det mest Albin som inte sovit någonting natten till måndag (förrutom vi föräldrar oxå förstås) Det var rossligt och trångt i strupen. Dessutom var jag förkyld, trött och medtagen som det var.
Jocke var hemma, tack!

Sen flöt det väl på rätt bra, vi har åkt lastbil med Jocke 3 gånger denna vecka. Riktigt skönt att komma hemifrån och inte dra igång projekt. Samt att båda pojkarna faktiskt varit rätt nöjda och harmoniska. Men fajten har jag alltid fått ta då vi kommit hem.
Igår var det så kaotiskt att jag och Albin stod och skrek åt varandra innan min hjärna hann med och insåg att han faktiskt inte ens är 2 år ännu. (min lilla kille)
Konstigt det där med uppfostran, just i stunden bryr man sig inte. Men efteråt kommer ångesten och det dåliga samvetet. Då vill man bara gå upp och lägga sig bredvid honom och mysa, kanske gråta en skvätt för alla onödiga fajter som man haft under dagen. Det är väl både tur och otur att han sover i spjälsäng annars skulle jag nog ligga där varje kväll och böla.

Men nu är denna vecka över och det är faktiskt 10 dagar tills vi blir ensamma på em/kvällen igen. Så jag ska njuta och ta vara på all tid som jag får över med Albin..

P.S Att få något på köpet är ju bara positivt, tänk er, ta 2 betala för 1 D.S

Imorgon blir det bio.. all by my self.. och på lördag kommer brorsan och hans sambo för att sova över i vårt mysiga gästrum som jag så fint inrett (med de grejer som blivit över förstås). Super duper helg är att hoppas på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
<